En la següent entrada, explicaré què és i per a què serveix la metàfora tutorial centrada en l'ordinador com a tutor de classe.
Aquesta, parla de l'ordinador com a model reproductor tradicional d'ensenyament i d'aprenentatge. S'inicia als anys 50, època on els ordenadors eren considerats màquines d'ensenyar.
S'estableix una interacció entre l'ordinador i l'alumne, ja que l'alumne respon les preguntes que li planteja l'ordinador i aquest l'avalua. Una altra relació que s'estableix és entre ordinador i mestre, ja que el docent crea aquests programes d'exercici i de pràctica, tenint en compte la individualització del procés d'aprenentatge, com es formulen les preguntes i, la presentació de la informació que sigui significativa per l'alumne. Per últim interaccionen mestre, alumne i ordinador a la vegada, ja que el docent valora els continguts que ha après l'alumne mitjançant els continguts que el nen ha abocat en l'ordinador. Un clar exemple d'aquest programa és
JClic format per un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats ...
Les activitats no s'acostumen a presentar soles, sinó empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d'activitats i una o més seqüències, que indiquen l'ordre en què s'han de mostrar.
L'antecessor del JClic és el Clic, una aplicació que des de 1992 ha estat utilitzada per educadors i educadores de diversos països com a eina de creació d'activitats didàctiques per als seus alumnes.
JClic està desenvolupat en la plataforma Java, és un projecte de codi obert i funciona en diversos entorns i sistemes operatius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada